ENDELIG

LANSERING

På torsdag lanserer vi Subaru Forester Hybrid 2020-modell

Endelig har den ankommet. Nå kan du se, føle, lukte og prøvekjøre nye Subaru Forester Hybrid.

Det blir kampanjer, lett servering, gratis Subaru-artikler og masse morro. Dersom det ikke passer på torsdag har vi langåpnet hver torsdag og til kl 17 på ukedager, samt at vi har åpent hver lørdag, 10 – 14.

Vi har biler på lager for rask levering.

Sjekk vår rentekampanje

Den nye SUV-en har et unikt hybridsystem som ikke går på bekostning av firehjulstrekksystemet.

Modellen har også et høyere dreiemoment, forbedret akselerasjon og et lavere forbruk takket være den elektriske motoren. Med firehjulstrekksystemet i Subaru Forester Hybrid kan du være trygg på at du alltid kommer deg frem.

Det er ikke uten grunn at Subaru er verdens mest valgte merke med firehjulstrekk (4X4).

FIREHJULSTREKK OG HYBRID I FØRSTEKLASSE

Subaru sitt anerkjente og utprøvde firehjulstrekk-system er nærmest uendret i hybridmodellene, også i denne SUV-en.

Alle hovedkomponenter i drivverket (girkassen, mellomakselen og bakre differensial) ligger i en symmetrisk linje bak BOXER-motoren som resulterer i en 50:50 vektfordeling. Dette gir Forester Hybrid en gunstig vektfordeling foran og bak, og ikke minst sideveis.

Det permanente symmetriske firehjulstrekksystemet har også et lavere tyngdepunkt enn andre systemer, og overfører kreftene til underlaget gjennom alle fire hjul til enhver tid.

HYBRID = REDUSERT DRIVSTOFFORBRUK

Den elektriske motoren i nye Forester Hybrid kan gi kraft til drivlinjen alene, eller i kombinasjon med bensinmotoren.

Ved høyere hastighet, når den elektriske motoren har liten eller ingen effekt, kobles den helt ut via en clutch for å unngå unødig friksjonstap, og derav høyere bensinforbruk og utslipp.

Kraften for igangsetting kommer normalt fra den elektriske motoren. Når hastigheten øker, eller når det gis et visst gasspådrag, vil Boxer-motoren starte for å assistere den elektriske motoren med tilstrekkelige krefter.

NYHET – DRIVER MONITORING SYSTEM

Den nye SUV-en Forester Hybrid kommer med det anerkjente førerassistansesystemet EyeSight som bruker to stereokamera til å fange opp tredimensjonale fargebilder med utmerket bildegjenkjenning, nesten på samme måte som det menneskelige øyet.

Systemet hjelper deg å forebygge kollisjon, om du et øyeblikk skulle være uoppmerksom – noe som gjør Forester Hybrid til en suveren familiebil.

I tillegg får du den Avanserte Sikkerhetspakken på utvalgte modeller som inneholder: Driver Monitoring System, sidespeil monitor, blindsonevarsler, automatisk fjernlys på/av og ryggeassistanse som varsler og hindrer føreren fra å rygge ved kryssende trafikk eller andre hindringer bak bilen.

Driver Monitoring System* er et helt nytt sikkerhetssystem som gir føreren beskjed dersom blikket viker fra veien. Systemet sørger også for gjenkjennelse av føreren og stiller inn setet og sidespeilene mm. etter førerens preferanser.

*Kommer på Premium, Premium+ og Sport Premium pakkene.

En familiebil stiller høye krav til sikkerhet, og med Forester Hybrid SUV har du de hjelpemidlene du trenger for sørge for at sikkerheten til alle passasjerene er i god behold.

NY OG SPORTY SUV

Det høyreiste designet gir Forester Hybrid et sporty preg og sørger for at du har optimal sikt. En rekke oppgraderinger har blitt gjort slik at bilen fremstår som barskere enn sin forgjenger. Et standard off-road kit gjør at nye Forester Hybrid får et mer robust utseende. Nye LED frontlys gir bilen et tøffere uttrykk og interiøret har blitt oppgradert til å føles mer luksuriøst, med blant annet LED interiørlys.

REDUSERT DRIVSTOFFORBRUK

Den elektriske motoren kan gi kraft til drivlinjen alene, eller i kombinasjon med bensinmotoren. Ved høyere hastighet, når den elektriske motoren har liten eller ingen effekt, kobles den helt ut via en clutch for å unngå unødig friksjonstap, og derav høyere bensinforbruk og utslipp. Kraften for igangsetting kommer normalt fra den elektriske motoren. Når hastigheten øker, eller når det gis et visst gasspådrag, vil Boxer-motoren starte for å assistere den elektriske motoren med tilstrekkelige krefter.

HYBRIDTEKNOLOGI MED EL- OG BOXER-MOTOR I OPTIMALT SAMARBEID

Når du ønsker rask akselerasjon brukes kreftene både fra el-motoren og Boxer-motoren kombinert for mest mulig effekt. EV-kjøring inntreffer ved lavere hastighet opp til 40 km/t, der Boxer-motoren normalt sett vil ha dårlig drivstofføkonomi og dreiemoment. Når ladenivået på høyvoltbatteriet er lavt, vil Boxer-motoren starte automatisk og bidra med ladning. Ved høye turtall på Boxer-motoren, kobles el-motoren automatisk ut for å unngå unødvendig friksjonstap.

CVT GIRKASSE – SPESIALDESIGNET FOR HYBRIDDRIFT

CVT-girkassen i Forester Hybrid er totalt redesignet og det er implementert en 10kW elektromotor i bakkant av CVT-enheten. Motoren virker både som fremdriftsmotor og som en dynamo ved regenerering. Motoren er koblet til et 118,4 volt litium-ionbatteri som er spesialdesignet for hybriddrift.

MAKSIMAL FREMKOMMELIGHET

Med høy bakkeklaring på 22 cm, og en slippvinkel på henholdsvis 20 og 26 grader foran og bak, i tillegg til permanent symmetrisk firehjulstrekk, er Forester Hybrid designet for å komme seg fram uansett vær- og veiforhold.

Det nyutviklede X-Mode systemet har blitt oppdatert slik at det er enda enklere å tilpasse seg ulike typer underlag som dyp snø og gjørme. Nye Subaru Forester Hybrid er bygget på Subaru Global Platform som betyr at modellen har bedre retningsstabilitet, mindre krengning, og bedre fjæring.