Isuzu Norge

General Motors Norge A/S var tidlig på 1980-tallet ansvarlig for import av britiskbygde Bedford lastebiler, som i en periode var Norges meste solgte lastebil. Men interessen for Bedford lastebiler gikk tapt ettersom markedsetterspørselen ikke lenge var i takt med produktutviklingen, og all import opphørte i 1982.Dermed måtte en erstatning finnes, og Isuzu hadde lansert sin pickup-modell under Bedford-navnet, så den norske importøren valgte å satse på den japanske bilprodusenten. Isuzu pickup og Isuzu KT 25 lett lastebil kom til Norge under eget merke i 1982.

Men markedet var tøft, og konkurransen fra andre japanske lastebiler som Mazda T3000, Toyota Dyna og Mitsubishi Canter gjorde det umulig å vinne større markedsandeler. Bare 14 lastebiler ble solgt i lanseringsåret, det beste året var i 1987 med kun 37 solgte lastebiler, tross en forbedret modell året før, Isuzu NPR. Det ble besluttet å avvikle tilbudsprogrammet tidlig på 1990-tallet. Det var først i 2007 at Isuzu fikk ny importør da RSA – Rutebileiernes Standardiserings-Aksjeselskap – åpnet opp bilmarkedet for pickup-modeller.